9 manieren om positief te worden als je een slechte dag hebt

Op sommige dagen gaan we stijlvol en zelfverzekerd door het leven en kunnen we de hele wereld aan. En soms gaat de wekker en het enige wat je wilt doen is in je pyjama blijven en de hele dag Netflixen met een zak chips. Hoe kan je die slechte dag dan toch omdraaien tot een positieve dag?

Natuurlijk geen het helemaal niet erg om een slechte dag te hebben, maar soms is het fijn om je weer positief te voelen en de wereld weer aan te kunnen. Grijp dan naar deze happy list en boost yourself to happiness!

1. Laat je emoties los

Waarom ben je zo emotioneel? En kan je er wat aan doen? Als dat kan probeer dan een plan te bedenken om het op te lossen. Kan je dat niet en heb je er ook geen controle over? Laat het dan los. Pak er een dagboek bij en schrijf op waar je mee zit en waarom je een slechte dag hebt. Draai het dan om schrijf 3 dingen op waar je dankbaar voor bent. En pak het ook meteen goed aan door drie doelen op te schrijven voor de komende maand of dit jaar.

2. Rommel en rust

Ken je dat? Wanneer je omgeving heel rommelig is, je hoofd ook erg vol zit? Pak je huis aan en ga lekker opruimen en schoonmaken. Zo ben je niet alleen actief bezig waardoor je gelukshormonen aanmaakt, door je aandacht op het schoonmaken te richten denk je ook niet teveel na en heb je met een schoon, opgeruimd huis ook weer een opgeruimd huis.

3. Verwen jezelf

Wees een beetje lief voor jezelf als je je niet zo lekker voelt en een slechte dag hebt. Kook je favoriete maaltijd, drink een warme chocolademelk, neem een bad en een gezichtsmasker. Doe iets waar jij even heel erg gelukkig van wordt!

4. Gezelligheid in huis

Zorg voor wat gezelligheid in huis om voor wat meer gezelligheid in jouw hoofd te zorgen. Doe wat leuke sfeerlichtjes aan, steek geurkaarsen aan en pak dat lekkere zachte, warme plaid erbij en woehoe je hebt een fijn plekje voor jezelf om je terug te trekken.

5. Mediteer

Als ik een slechte dag heb en emotioneel niet zo lekker in mijn vel zit, vind ik het heerlijk om mijn dag te beginnen met een meditatiesessie. Ik word hier helemaal rustig van en vaak helpt het me om mijn dag heel positief door te komen en die negatieve gevoelens te laten varen.

6. Yoga it away

Als ik ook zen wil worden maar tegelijkertijd wat meer beweging wil, dan doe ik graag aan yoga. Een geweldige manier om je dag mee te beginnen, je gedachten wat meer op een rijtje te zetten en lekker te stretchen zodat je lichaam ook meer in balans raakt. En niet doorvertellen, maar je kan ook yoga vanuit je bed doen!

7. Bel een vriendin op

Als je wat rustiger en minder emotioneel bent geworden, kan het heel erg helpen om een vriendin op te bellen. Niet zozeer om het over jouw probleem te hebben, je kan ook gewoon een leuk en grappig gesprek hebben. Lekker lachen is natuurlijk het goedkoopste medicijn!

8. Maak leuke plannen

Voel je je sad? Maak dan een bucketlist! Heb je er al eentje? Tijd om een van die leuke dingen waar te maken! Ga er actief mee aan de slag en ga meteen iets plannen. Wedden dat je er enthousiast van wordt?!

9. Dance like you mean it!

En als dat allemaal niet werkt? Zet dan je meest favo en blije nummer op luid volume aan en ga lekker dansen. Door de positieve associatie die je bij dit nummer hebt en doordat je actief bent, maak je allerlei gelukshormonen aan en zijn al je problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Jij bent in charge voor jouw eigen geluk, dus zet die emoties aan de kant en laat je er niet door naar beneden halen, want waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken?

Remember you’re in control of your own happiness, and why make is difficult for yourself? If you’re surroundings and actions aren’t encouraging happiness what are they doing?

Liefs Joyce ♥

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge