Frambozen smoothie

Moet je ’s ochtends meteen weg en wil je toch een gezond ontbijt meenemen naar je werk of school? Ga dan voor deze romige frambozen smoothie die je de avond van tevoren al klaarmaakt.

Wat heb je nodig? (voor 1 smoothie)

200 gram frambozen
200 ml kokosmelk
1 el ahornsiroop
15 gram chiazaad
20 gram dadels

frambozen smoothie 2

Hoe maak je de frambozen smoothie?

  • Mix in de blender eerst de kokosmelk met de stukjes dadel en ahornsiroop
  • Voeg daarna de frambozen toe en blend tot een smoothie
  • Schep de chiazaadjes erin en roer goed door
  • Schep in bakje en zet het minimaal voor 6 uur in de koelkast

In principe is een smoothie zo gemaakt en kan je deze zelfs op de ochtend dat je deze smoothie wilt drinken, maken. Maar door de chiazaadjes die je eraan toevoegt, is het handiger om hem de avond van tevoren klaar te maken. Chiazaadjes is rijk aan omega 3, zit boordevol proteïnen en heeft talloze andere gezondheidsvoordelen waardoor het erg interessant is om deze zaadjes aan je levensstijl toe te voegen. Maar door de chiazaadjes eerst te weken, zetten ze uit en raak je ook sneller vol van je maaltijd. Daardoor hoef je ook minder te eten, maar krijg je toch al je vitaminen en mineralen binnen.

frambozen smoothie 3

Door deze smoothie een nachtje in de koelkast te zetten zul je merken dat je veel langer vol en verzadigd bent van deze smoothie. Handig, want normaal gesproken krijg ik door de fruitsuikers van het fruit in de smoothie al best wel snel honger, ook al zitten er natuurlijk vezels in het fruit. Door de proteïnen van de chiazaadjes en de vetten van de kokosmelk, heb je een gevarieerd ontbijt die alle macronutriënten bevat.

Voor deze smoothie mix je in een blender eerst de kokosmelk met de dadels en ahornsiroop. Zorg dat je de dadels al wat kleiner snijdt zodat het makkelijker blend. Je kan ook honing gebruiken in plaats van ahornsiroop als je dit niet in huis hebt. Voeg daarna de frambozen toe en mix het tot een romige smoothie. Ik gebruik bevroren frambozen zodat ik een lekkere volle en koude smoothie krijg. Roer daarna de chiazaadjes met een lepel door de smoothie heen en schenk alles in een glas of wat jij fijn vindt om je smoothie uit te drinken. Zet het glas in de koelkast en slaap er even een nachtje over ;). In de ochtend kan jij lekker genieten van deze smoothie!

Liefs Joyce ♥

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge