Hoe je een platte buik krijgt

Heb je een opgeblazen buik of zit je gewoon niet zo lekker in je vel? Met deze tips krijg je een mooie platte buik. 

1. Eet zoutarm

Wanneer je heel veel zout eet, houd je vooral veel vocht vast, waardoor je buik uitzet. Dus probeer om zo weinig mogelijk zout en fast food te eten als je al een opgeblazen buik hebt. Hierdoor houdt je vocht vast, zet je buik op en moet je hart harder werken. Door geen zout te eten en genoeg water te drinken voorkom je dat je vocht vasthoudt en je die platte buik krijgt.

2. Drink genoeg water

Als je een opgeblazen buik hebt, bestaat er geen beter medicijn dan water drinken. Als je een platte buik wilt en wilt behouden, kun je het beste 2 liter water drinken per dag en het liefst nog meer. Voorkomt ook meteen dat je teveel gaat eten :).

3. Vitaminebommetjes

Ikzelf neem graag de nodige vitaminen in de vorm van voedsel als ook pillen om zeker te weten dat ik van alles wat binnen krijg. Blijf je een zoete trek houden? Slik dan 2x 200mg chroom per dag rond je snacks om te voorkomen dat je bloedsuikerspiegel gaat pieken. Zorgt er meteen voor dat je niet zoveel meer snackt en gezonde voeding eet.

4. Kook je groenten

Don’t get me wrong, ik houd van rauwe en knapperige groenten. Maar wanneer je een opgeblazen gevoel hebt, kun je die beter skippen en je groenten lekker koken of roerbakken. Waarom vraag je? Wanneer je je lekkere maaltje hebt verorberd, zorgen gekookte groenten ervoor dat je minder gas produceert wanneer je je eten aan het verteren bent.

5. Kauw geen kauwgum

Dit is misschien wel het bekendste voorbeeld van wat je niet moet doen bij een opgeblazen buik. Door het kauwen van kauwgum maak je enzymen in je speeksel aan waardoor je lichaam denkt dat er eten komt dat er niet komt. Daarnaast kauw je ook veel lucht mee naar binnen waardoor je een opgeblazen buik kunt krijgen. Wil je die platte buik? Skip kan zeker de kauwgom.

6. Eet geen meervoudige koolhydraten

Pasta en brood. Echt heerlijk om te eten, maar niet wat betreft een verzadigd en vol gevoel en met name de witte koolhydraten. Naast dat je er niet vol van komt te zitten en het je bloedsuikerspiegel verstoord, houdt je ook 3x meer vocht vast dan met proteïnen.

7. Voeg knoflook toe

Huh knoflook? Ja knoflook is misschien niet goed voor je adem, maar wel een echte superfood. Het is goed voor je immuunsysteem, het gaat veroudering tegen en het zou helpen bij het afvallen. Door knoflook zou je namelijk meer calorieën verbranden bij je dagelijkse activiteiten waardoor je metabolisme een boost krijgt.

Liefs Joyce ♥

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge