Mijn sportschema op dit moment

Ik houd van variatie en ik vind heel veel dingen leuk, daarom probeer ik mijn sportschema zo variabel mogelijk te houden. Daarom deel ik vandaag wat ik in een week thuis aan sport doe.

Mijn sportschema

Een tijdje geleden vertelde ik jullie over mijn PIIT28 avontuur en dat ik met veel plezier aan dit programma heb gewerkt. Hoewel ik nu geen sixpack ofzo heb (had ik ook niet verwacht), voel ik me wel veel fitter en sterker. Een mooi behaald doel. Toch merkte ik wel dat het een uitputtingsslag op me was en dat ik ook wel weer behoefte had aan iets anders en meer diverse sporten.

Het PIIT 28 programma bestaat uit 3 delen en nu ik deel 1 helemaal heb afgerond, wilde ik deel 2 wel uitproberen. In plaats van dit dus 28 dagen achter elkaar uit te voeren, mix ik het nu met mijn andere sporten. En zo ziet mijn sportschema er dan ongeveer uit:

mijn sportschema 2

Het is wel een leidraad. Als ik merk dat het toch teveel is voor mijn lichaam, dan sla ik een dagje over, of ik ruil mijn workout, of ik doe hem minder lang of minder heftig. Hieronder leg ik mijn sporten even uit.

Workouts van Pop Sugar

Pop Sugar heeft heel veel verschillende soorten workout. Van dans en cardio, tot aan krachttraining en kickboxing. Dat houdt het lekker divers en tof om te doen. Ze brengen ook regelmatig nieuwe fitness video’s uit, dus je hoeft je ook niet te vervelen en je wordt telkens opnieuw uitgedaagd.

PIIT28

Zoals ik al vertelde doe ik aan PIIT28. Op dit moment doe ik de PIIT28 2.0 en dit doe ik 2 keer in de week. Kort gezegd houdt het in dat je 7 verschillende oefeningen doet van 45 seconden met 15 seconden rust ertussen en dit doe je 4x in totaal. De oefeningen bestaan uit explosieve cardio oefeningen en pilates oefeningen die op kracht gericht zijn. Een goede combi voor je vetverbranding! Je kan uit heel veel verschillende pakketten kiezen. Zo heb je de Power Pack met alle 3 de PIIT28 programma’s en de Transformation Pack die bestaat uit de 3 programma’s en een eetschema, deze heb ik. Ook zijn er vegetarische programma’s verkrijgbaar.

Yoga With Adriene

Ik heb nog nooit echt een yogales gevolgd, op Pilateslessen na en die vind ik wel deels vergelijkbaar. Yoga vind ik heel erg fijn omdat je toch je lichaam traint, maar op een rustige manier die erg fijn is voor je geest, je balans en de flexibiliteit van je lichaam. En natuurlijk is het ook erg fijn als je last hebt van iets in je lichaam, zoals slapeloosheid of een pijnlijke, lage rug. Overal heb je oefeningen voor. Op dit moment volg ik het 30 dagen Yoga programma van Yoga With Adriene en ik vind haar heel erg fijn en grappig. Het is heel leuk om met haar het yoga programma te volgen.

Fitness Dance

Dansen vind ik ook nog steeds erg leuk. Ik zit erover te denken om misschien bij een dansgroep te gaan, maar voor nu volg ik gewoon een aantal dansen van Saskia’s Dansschool. Ik heb zelf een playlist gemaakt met de dansen die ik heel erg fijn vind en waar ik lekker op kan dansen.

Mediteren

Sowieso rooster ik een dag in waarop ik niets aan sport doe en alleen aan mijn mind werk. Dan start ik mijn dag met een fijne meditatie en waarschijnlijk ga ik later die dag nog een stukje wandelen. En als ik er behoefte aan heb, mediteer ik ook nog wel vaker in de week. Ik word er heel erg rustig van, minder gestrest en zie dingen helderder. OP dit moment gebruik ik de meditatie app van VGZ om te mediteren. Hier krijg je alsnog begeleiding en kun je zo zelf thuis leren mediteren.

Hardlopen

En natuurlijk loop ik ook nog steeds hard. Na de Marikenloop voel ik niet heel erg de behoefte om echt lange afstanden af te leggen (ik liep toen de 10 kilometer). Voor mij is de 5 kilometer ook goed genoeg. Dan heb ik alsnog een lekker stuk gerend en overbelast ik mijn knieën ook niet heel erg.

Wat vinden jullie van mijn sportschema?

Liefs Joyce ♥

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge