Perzik smoothie

Start je morgen met deze heerlijke perzik smoothie. Zoet, romig en vult als een bommetje!

Wat heb je nodig? (voor 1 smoothie)

2 perziken
100 ml amandelmelk
200 ml skyr yoghurt
20 gram havermout
snuf kaneel

perzik smoothie 2

Hoe maak je deze perzik smoothie?

  • Ontpit de perziken
  • Doe de perziken met schil in de blender
  • Voeg ook de melk, yoghurt, kaneel en havermout toe
  • Blend alles tot een smoothie

Laatst las ik een quote over perziken. “You can be the ripest, juciest peach in the world and there’s still going to be someone who hates peaches”. Ik was voor een moment vergeten hoe zoet en lekker perziken zijn aangezien ik ze niet heel vaak eet. Want dat zijn ze, vooral als ze inderdaad wat rijper zijn. En deze quote zette me zo aan het denken. Je kunt nog zo mooi eruit zien, de strakste abs hebben, de meeste vrienden en likes, de tofste outfits, maar er zullen altijd mensen zijn die je toch niet leuk of aardig vinden. Het heeft dan geen zin om je daardoor naar beneden te laten halen. Door wat dan ook.

Iedereen mag vinden wat hij of zij vindt en kijkt naar dingen vanuit zijn eigen perspectief. Het belangrijkste is, dat wat anderen ook vinden, dat jij truly gelukkig en blij bent met jezelf. Jij mag er zijn en jij bent een mooi persoon, je moet het alleen zelf ook gaan geloven en uitstralen. Pas dan zul je pas pure geluk ervaren en doet het er ook helemaal niet meer toe dat anderen jou niet ‘rijp en sappig’ vinden.

perzik smoothie 3

Zo. Genoeg van dit mooie inzicht en ik hoop dat je eruit haalt wat jij kan gebruiken. Let’s make a smoothie now. Gelukkig heb je dat wel heel snel gedaan. Ontpit de perziken en snijd de perzik met schil in stukken die je in de blender doet. Door de schil eromheen te laten zitten, haal je de meeste vitaminen uit je perzik en dat is natuurlijk wat we heel graag willen.

Doe vervolgens ook de melk, yoghurt, kaneel en havermout erbij in de blender en blendt alles tot een mooie, romige smoothie. Als je extra eiwitten nodig hebt, kan je er altijd voor kiezen om er nog een scoop eiwitpoeder aan toe te voegen. Door de havermout heb je meteen ook wat vezels en koolhydraten toegevoegd die je, samen met de eiwitten, lekker lang verzadigen. Van smoothies kan ik soms snel weer honger krijgen, maar door die havermout heb ik daar totaal geen last van.

Liefs Joyce β™₯

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge